Misaliperver: e-Devlet Soy Ağacı Sorgulama Sistemi


08.02.2018 Perşembe günü hizmete sunulan sisteme;
e-Devlet girişinizi yaptıktan sonra ulaşabilirsiniz. E-devlet şifresi hali hazırda elinde bulunanlar;
e-devlet şifresi olmayanlar en yakın PTT'ye şifreye sahip olabilirler.

Gelelim sistemimizin tanıtımına;
  • Tabiki soy ağacınızı öğrenmenin tek yolu e-devlet şifresi ile www.turkiye.gov.tr'ye girmek değil. Arkadaşlar "İlçe Nüfus Müdürlüğü'ne" başvurarak -ben soy ağacımı çıkarmak istiyorum- diyerek, şuan bekleyeceğiniz süreden daha az bekleyeceğinizin teminatını veriyorum, ulaşabilirsiniz.
  • Sistem aşırı derecede rehabet gördüğünden mütevellit, aşırı yavaş çalıştığı, yer yer çökmeler olduğu görülmektedir.

Meğer kimler Rum, kimler Çerkez, kimler Bulgar göçmeni, Ermeni, Kürt çıktı. En TÜRK benim diyeni gözleri yaşlı... Ben çok KÜRT'üm diyeni şokta... Ben Pomak'ım diyeni atadan Giresunlu...



Her zaman derim;  "babaane'nin, anne'sinin biriyle aşna fişne yapmadığı ne malum?"

İşin mübalağası, Cumhuriyet öncesini ve Fransız ihtilalin'den sonraki milliyetçilik akımının, zehir gibi yayıldığı yılları bir kenara bırakalım; Osmanlı'da çoğu zaman hoşgörü hakimdi.
1000 yıldır kimler kimlerin elinden geçmiştir, bir tahmin edin.
Onca savaş, onca kan, onca göz yaşı...
Daha önceleri izlediğim bir video vardı, yurtdışın'da yapılan bir deneysel araştırmada;
  kişilere milletleriyle ve dünya görüşleriyle alakalı sorular yöneltiyorlar. Mesela
 bir İngilize İrlandalı hakkında, bir Alman'a(nazi sempatizyanı) İsrail hakkında, bir Kürt'e Türkler hakkında...
  O kadar eminler ki, ait olduğunu düşündükleri IRK'a mensup olduklarına. Hepsi düşman gördüğü IRK'ın kanından birazcık taşıyor. Hatta Kürt kardeşimiz, %40 Türk geni taşıyor :)
Video'yu el yordamıyla araştırdım.


Sosyal Medya'da Neler Oluyor, gelin biraz buna bakalım.

  • Sosyal medyada bir çok kişi; yok Ermeni çıktım, yok Laz çıktım, yok Kürt çıktım... Acaba bizi bölmeye mi çalışıyorlar gibi fikirlerini beyan etmişler. 
  • Ben öyle düşünmüyorum, aksine; Atatürk milliyetçiliğini körüklemek için yapılmış bir proje bile olabilir diyorum ki -zaten merak eden nüfus müdürlüğüne uğrayıp öğrenebilirdi.
  • Nasıl mı? Arkadaşlar ben Kürt'üm diyen artık bunu gönü rahatlığıyla söyleyemeyecek, ben Türk'üm diyen bir susacak, ben Laz'ın diyen iki kere düşünecek...
  • Bundan sonra herkes ben TÜRK MİLLETİN'denim demek zorunda kalacak. Tamam tamam, Beyaz TV gibi "lololoy haber" yapmayalım. Burada sohbet ediyoruz :)
  • En azından kenetlenme ruhuna guncuk bir faydası olacağını ümit ediyorum.
Dostlar!
 Yine sosyal medyada,
Büyük büyük babasını yaşıyor olarak bulandan, kendini Giritli, sanıp Mısırlı çıkandan, Game of Thorenes'ten Stark piçi olduğunu iddia edenden, dedesini Pontus Rum karılarıyla basana bir çok insan hortladı diyebilirim :)

Ayrıca yine eksi'de gördüğüm bir paylaşım da "Devlet dairelerindeki sıra bekleme hissini bize yaşattığı için e-devlet sistemine teşekkür ederiz" postu'da yüzümü gülümsetti.

Son Yorum!

Sistem her tıklamada hesaplama yapmakla uğraştığı için kasıyor, arkaplanda sizin soy ağacınızı çıkarmaya uğraşıyor. En azından tahminim bu yönde diyebilirim. Detayları yakında ortaya çıkar.
Serverlara bu kadar fazla talep gelince, sistem yanıt verememeye başlıyor ve her şey aksıyor.
Düşündüğümüz zaman server'lar ne kadar ayrı hatlara kurulmuş olursa olsun, authentication işlemleri için e-devlet sisteminin çatısı kullanılıyor. Bu da demek oluyor ki saatler şuan 09.02.2018 ve ben hala sisteme giremedim, diğer e-devlet işlemlerinize erişiminiz de bir süre kısıtlı olacaktır.
Dediğim gibi detaylar daha sonra ortaya çıkacaktır,
Demedi demeyin şuan sistemimize saldırıda düzenleniyor olabilir.
Sonuçta yeni bir fonksiyon ve açıkları olabilir, bu nedenle saldırılar ile sistemden veri hırsızlığı yapılmaya çalışıyor olabilir. Sonuçta koskoca TC'nin vatandaşlarının soy ağacı. Bigdata ve bilginin önemi konusunda'da değindiğim gibi; bilgiye sahip olmak, taliplisi çok.
"İsmet inönü bile bir çok belgeyi Yunanlı'lara satmadı mı, zamanında?"
Bendeniz Fatih Can Keser, Sizlere mutlu yarınlar diliyorum. Bir sonraki yazımız da görüşmek üzere..



Yorumlar

  1. Çok eğlenceli bir üslupla harika bilgi vermişsiniz. Devam etmenizi temenni ediyorum 😊👏👏👏

    YanıtlaSil

Yorum Gönder