Misaliperver: Golang Caire Module - Image Shrunk

Selamlar,


Bu sıralar kafayı kırdım sanırım, sıkça kod üretmeye ve incelemeye başladım. Şu sıra gözlemimde golang var ve golang üzerinde uygulamalar geliştirmeye odaklandım. Hali hazırda image processing ile ilgili bir know-how'a sahibiyim mochka içen beyaz yakalı tabiriyle. 

Go için kullanabileceğim lib' leri incelerken, kendimi ilginç tool 'ların arasında buldum. Oldukça faydalı tooların. oldukça hızlı bir şekilde bir şeyleri çalıştırdığını görünce voaw demeden geçemedim.

Hepsini bahsetmek için bir zamanımız yok, oldukça heyecanlandığım basit, linux kullanan herkesin kullanabileceği bir tooldan bahsetmek istiyorum; caire.

Bu tool sayesinde şırank diye, shrunklıyorsunuz bir görseli. Evlendiğimden beri enişte espirileri yapıyorum. Hiçte komik değiller. Özüme dönmeliyim sanırım.

Ne demek istediğimi özetleyecek görsel aşağıdadır.



Kaynak: https://seyahatdergisi.com

Buradan bir görsel aldım. Telif atmamanızı şimdiden rica ederim. Tamamen opensource bir duyuru için bu yazıyı yazıyorum.

Şimdi bir görsel daha paylaşacağım bunu caire tool'u ile yaptım.



Algoritma aslında web tarafındaki fotoğrafların, telefon gibi daha küçük ekranlarda pixel farkından doyalı ana componentteki bulanıklaşma gibi durumları engelleyerek, ilgili fotoğraftaki nesnelere odaklı küçültme/büyütme yapmayı hedefliyor. Seems dediğimiz dikişleri kaldırarak ana nesne olarak algıladığı objelerde bir küçültme yapmamaya çalışıyor. Bunun için ihtiyaç varsa dikiş ekliyor, aksi durumda dikiş çıkarıyor. Caire tool'unda realtime olarak uygulama yöntemini görebiliyorsunuz. Algoritma detayı aşağıdaki wiki linkinde paylaşıyorum.

https://en.wikipedia.org/wiki/Seam_carving

Yatay komposizyon manzara fotoğraflarında, hele sizde orada varsanız güzel iş görüyor. Mesela iki yanınızda peri bacası var ortada siz varsınız. Ama instagram profil resmi yapamıyor musunuz, gözükmüyor mu bacalar. Veriyorsun bu tool'a bacalar kulaklarının yanında.

Birde fotoğrafı content olarak paylaştık mı? Mis. O işin şakası tabi bu yaklaşım oldukça hoşuma gitti, aşağıda detaylarına ulaşmanız için github linkini bırakıyorum;

Source: https://github.com/esimov/caire


Sağlıcakla kalınız.

Yorumlar